Bezorging witgoed en keukenapparatuur

Service van Coolblue.
Service en bezorgtijd Je oude apparaat Inbouwen en extra installatieservices

Wij vinden dat je niet zelf met je spullen hoeft te zeulen. Daar wordt niemand blij van. Daarom bezorgen we alle producten gratis bij je thuis. Bij veel van onze witgoedproducten en keukenapparatuur bieden we daarnaast gratis nog meer service: een groot deel van deze producten zetten we neer waar jij wilt en pakken we voor je uit. Een aantal producten sluiten we ook nog gratis voor je aan op een standaard stopcontact en aan- en afvoer. Wanneer we je product uitpakken nemen we het verpakkingsmateriaal natuurlijk ook weer mee terug.

Wil je weten of jouw product wordt uitgepakt en op de gewenste plek wordt gezet of zelfs gratis voor je wordt aangesloten? Op de pagina van je product naar keuze kun je de service terugvinden die hoort bij ieder product.

Voorbeeld van productpagina
Let op: het aansluiten van je product op een trekschakelaar is een extra service die je apart moet bijbestellen. Ook het installeren van een stekker op je apparaat is een extra service. Hieronder lees je meer over al onze extra installatieservices.

Staat er geen bezorginformatie bij het product van je keuze, dan geldt onze standaard bezorgservice:

  1. We leveren tot over de drempel die toegang geeft tot je woning.
  2. Als je geen lift hebt, leveren we met de trap tot en met de 4e verdieping.

Producten die we door hun omvang geen treden op kunnen tillen, leveren we alleen op de begane grond als je geen lift hebt. Ook dit vind je terug op de pagina van je product.


Service en bezorgtijd

Voor kleinere witgoed- en keukenapparaten gelden onze standaard bezorgopties. Deze apparaten kan je dus ook zelf afhalen of op afspraak laten bezorgen wanneer het jou uitkomt. Grotere producten kunnen we alleen bij je thuis bezorgen en hierbij is het niet mogelijk om een tijdvak te kiezen. We bezorgen deze van maandag tot en met zaterdag tussen 7.30 en 22.00 uur. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je in de nacht voor de bezorgdag een e-mail met het verwachte aflevertijdvak. Een half uur voor de bezorging word je altijd gebeld, of ontvang je een sms-bericht. Zo weet je precies wanneer de bezorger bij je langskomt.


Waar moet je rekening mee houden voor de bezorging?

  • Wordt jouw product op de gewenste plek gezet? Zorg er dan altijd voor dat de ruimte waar je nieuwe aanwinst moet komen te staan goed bereikbaar is via de trap (geen vlizotrap) of lift.

  • Wil je gebruik maken van een verhuislift, dan moet je deze zelf regelen. Houd er wel rekening mee dat je in de nacht van de bezorging pas het bezorgtijdvak van ons ontvangt en dat het niet mogelijk is om een tijdvak te kiezen.

  • Bij sommige apparaten is er een extra kabel, stekker of ander accessoire nodig voor de installatie. Als dit zo is, staat dit altijd op de productpagina. Vergeet niet om deze extra producten erbij te bestellen.

  • Onze services VandaagNog®, Goeiemorgen® en andere tijdvakleveringen gelden niet voor grote producten. Ook kunnen we deze helaas niet op zondag bij je bezorgen. Grote producten kunnen we alleen bij je thuis bezorgen. Je kunt ze dus niet afhalen bij een afhaalpunt of in onze winkels. Wil je weten of jouw product tot de grote producten behoort? Bij het plaatsen van je bestelling zie je welke bezorgopties er mogelijk zijn voor jouw product.

  • Op de Waddeneilanden wordt je bestelling geleverd door de lokale vervoerder. Deze kan je product niet plaatsen of aansluiten. Je product wordt dan tot de drempel geleverd.

  • Tijdens de bezorging

    • We zetten je nieuwe product waterpas neer om trillingen en herrie te voorkomen.

    • De bezorgers zullen als test een kort programma aanzetten om er zeker van te zijn dat alles goed is aangesloten.

    • Je nieuwe apparaat kan bij levering vochtig zijn van binnen, omdat sommige apparaten bij de fabrikant op waterdichtheid worden getest.

    • Je oude apparaat nemen we vaak gratis voor je mee

      Een oud en vergelijkbaar apparaat kunnen we voor je mee terug nemen. Zorg jij er dan voor dat je `m losgekoppeld hebt van aan- en afvoer? En natuurlijk dat hij leeg en droog is. Voor wasmachines hebben we hier een instructievideo voor gemaakt. Daarnaast moet je apparaat vrij staan. Dit betekent dat deze niet op een trekschakelaar is aangesloten en dat er geen andere apparaten bovenop staan.

      Kleine apparaten kun je niet meegeven aan de bezorger, maar die kunnen we natuurlijk wel voor je afvoeren. Als je product direct kan worden meegenomen vind je dat terug op de productpagina. Staat dit er niet bij? Kijk dan hieronder hoe het werkt voor jouw product.


      Kleine apparaten mee terug laten nemen

      Ook kleine elektronische apparaten kun je natuurlijk door ons laten afvoeren. Dit werkt alleen net iets anders: je kunt deze namelijk niet afgeven aan de bezorger. Als je je apparaat milieuvriendelijk wilt laten afvoeren, kan je hem kosteloos naar ons opsturen via:

      Antwoordnummer 60350
      5000 VB Tilburg

      Deze service geldt voor alle apparaten die een accu, batterij(en) en/of een stekker hebben. Je kan er natuurlijk ook altijd voor kiezen om je apparaat af te geven bij een milieustraat bij jou in de buurt.


      Inbouwen en extra installatieservices

      Natuurlijk bezorgen we jouw nieuwe apparaat gratis thuis, maar soms wil je meer. Je product laten inbouwen, de deur van je koelkast omdraaien of je nieuwe wasmachine aan laten sluiten op een trekschakelaar bijvoorbeeld. Als je dat niet zelf kunt, regelen wij het `t voor je. Wil je gebruik maken van onze extra services? Bestel deze er direct bij op de pagina van je product naar keuze of neem contact op met onze klantenservice. Zij maken de bestelling dan voor je aan.


      Wat je verder nog moet weten over onze extra services

      • Onze gecertificeerde bezorgpartner Exchange NL neemt binnen 1 werkdag nadat je jouw bestelling hebt geplaatst contact met je op voor een installatie- en/of inbouwafspraak. Als we bij je langskomen, wordt je bestelling geleverd en worden de door jouw bestelde services direct uitgevoerd. Deze afspraak kan binnen 3 werkdagen plaatsvinden. Nadat er een dag is afgesproken, ontvang je van Exchange NL per e-mail een link waarmee je je bestelling kunt volgen.

      • Als je jouw nieuwe aanwinst door ons wilt laten inbouwen, moet daar al plek voor zijn. Onze monteur maakt deze ruimte niet voor je en past de opstelling van je keuken niet aan. Gaat het om een kookplaat? Dan kan onze monteur alleen zagen in je keukenblad wanneer dit een houten keukenblad is. Alle overige klusjes moet je van tevoren zelf (laten) doen.

      • Het apparaat moet direct kunnen worden aangesloten op bestaande gas-, elektra- en/of wateraansluitpunten. We trekken dus geen elektriciteitskabels of leidingen door. Als dit nog moet gebeuren, raden we je aan contact op te nemen met een elektricien of loodgieter.

      • Wanneer je kiest voor onze inbouwservice, bouwen we je oude apparaat natuurlijk ook voor je uit en nemen we deze mee terug als je dat wilt. Het verpakkingsmateriaal nemen we ook weer mee terug. Je hoeft dit niet van te voren aan te geven.

      • Op de Waddeneilanden is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van onze extra services.

      • Extra service Kosten
        Inbouwservice € 69,99
        Deur laten omdraaien € 29,99
        Stapelkit laten plaatsen € 29,99
        Aansluiten op trekschakelaar € 34,99
        Aansluiten op elektriciteit € 34,99
        Aansluiten op gas € 29,99

Eerder bekeken door jou